In verband met uw verzekeringskeuring worden een aantal gegevens van u verwerkt in ons informatiesysteem. Conform de Europese privacy wet (Algemene Verordening Gegevensbescherming of AVG) heeft Saluda de vereiste organisatorische en beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd die noodzakelijk zijn om de veiligheid en vertrouwelijkheid van uw gegevens te waarborgen.
Met betrekking tot de gegevens die wij verwerken maken wij onderscheid tussen uw contactgegevens en uw medische gegevens. Contactgegevens voert u zelf in ons informatiesysteem bij het aanvragen van een keuring. Het gaat om uw naam, geboortedatum, adres, email, en telefoonnummer. Deze gegevens zijn nodig voor het maken van de afspraak en het administratief afhandelen van uw keuring. De medische gegevens die wij verzamelen zijn afhankelijk van uw verzekeraar en de specifieke vragen die zij hebben betreffende uw gezondheid. Deze vragen zijn te vinden op de keuringsformulier die u moet downloaden of thuis opgestuurd krijgt. Deze gegevens kunnen bestaan uit informatie verkregen via een gezondheidsvragenlijst, lichamelijk onderzoek, of aanvullend onderzoek (bloedonderzoek, hartfilm, longfunctie, radiologisch onderzoek e.d.). Deze medische gegevens zijn vertrouwelijk en worden alleen gedeeld met de verzekeraar waarmee u een overeenkomst afsluit. Na het administratief afhandelen van de keuring worden zowel uw medische gegevens als uw contactgegevens na zestig dagen automatisch permanent gedeletet door onze systeem. Wel is het zo dat uw naam en geboortedatum op een factuur vermeld wordt die wij naar uw verzekeraar sturen. Conform de eisen van de belastingdienst worden deze facturen zeven jaar bewaard in verband met eventuele controle van onze administratie. Uw medische gegevens zijn dus alleen tijdelijk beschikbaar op ons systeem. Voor inzage in deze gegevens moet u dus contact opnemen met uw verzekeraar. Voor vragen over privacy of onze informatiebeveiligingsbeleid kunt u via onze secretariaat in contact gebracht worden met een van onze IT of medische consulenten.